Pages

Friday, January 11, 2008

Sekitar Majlis Maal Hijrah Peringkat Kebangsaan Tahun 1429 Hijrah/2008 Masihi di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

PUTRAJAYA 10 Jan. – Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin mahu rakyat Malaysia mengutamakan perpaduan dan persefahaman serta menjauhi segala perkara yang boleh mewujudkan suasana tegang.

Seri Paduka bertitah, rakyat juga perlu sentiasa bertolak ansur, bekerjasama, berbaik sangka dan berusaha memastikan keamanan dan kedamaian negara sentiasa terpelihara.

‘‘Pada masa yang sama, hendaklah dijauhi daripada wujudnya suasana yang tegang, tidak menghormati sesama sendiri dan tidak melakukan perkara sensitif atau tidak mematuhi undang-undang,” titah Seri Paduka pada majlis Sambutan Maal Hijrah Peringkat Kebangsaan Tahun 1429H di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya di sini hari ini.

Sambutan Maal Hijrah tahun ini bertema Menjana Ummah Gemilang dipilih bagi mendorong umat Islam negara ini menjana kecemerlangan diri bagi mengembalikan semula kegemilangan Islam yang dibawa oleh Rasulullah s.a.w. dan para sahabatnya.



Sumber : Utusan Malaysia Online

No comments: